Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ochrana klienta bankovních (pojišťovacích, investičních) služeb
Konečná, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti čerpání bankovních služeb. Konkrétně oblastí ochrany vkladatele a ochrany dlužníka. Teoretická část pojednává o právní úpravě ochrany klientů bankovních služeb v České republice a EU, etickém kodexu, finanční gramotnosti. Praktická část je rozdělena na dvě části, v první jsou rozebrány konkrétní spotřebitelské případy rozšířené o zpracované názory respondentů z vytvořeného dotazníkového šetření, druhá část se zabývá testem finanční gramotnosti. Toto šetření bude analyzováno. Na závěr budou stanovena doporučení v oblasti ochrany bankovních klientů.
Ochrana klienta v bankovnictví
Dezhevaya, Tatiana ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na ochranu bankovního klienta, na kterého nahlíží jako na spotřebitele. Právní regulace této ochrany je nutná především z důvodu vyrovnání existující nerovnosti mezi spotřebitelem a poskytovatelem. Práce vysvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele a proč se považuje za přirozeně slabší stranu v právním vztahu. Vymezuje nejdůležitější oblasti ochrany, kterými jsou: spotřebitelské úvěry, platební styk, pojištění pohledávek z vkladů, bankovní tajemství, uvádí možnosti mimosoudních vyrovnání sporů a také zmiňuje o některých ochranářských praktikách, jako jsou etické kodexy nebo funkce bankovního ombudsmana. Na základě zkoumaných zákonu a evropských směrnic lze dospět k závěru, že ochrana spotřebitele je pokroková, dynamicky se rozšiřující oblast, která směřuje ke zpevnění důvěry spotřebitelů v bankovní sektor, posílení jeho postavení na trhu a zabezpečení náležité ochrany jeho práv a zájmů.
Ochrana klienta bankovních (pojišťovacích, investičních) služeb
Konečná, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti čerpání bankovních služeb. Konkrétně oblastí ochrany vkladatele a ochrany dlužníka. Teoretická část pojednává o právní úpravě ochrany klientů bankovních služeb v České republice a EU, etickém kodexu, finanční gramotnosti. Praktická část je rozdělena na dvě části, v první jsou rozebrány konkrétní spotřebitelské případy rozšířené o zpracované názory respondentů z vytvořeného dotazníkového šetření, druhá část se zabývá testem finanční gramotnosti. Toto šetření bude analyzováno. Na závěr budou stanovena doporučení v oblasti ochrany bankovních klientů.
Ochrana spotřebitele - bankovního klienta z pohledu etiky
Přikrylová, Gabriela ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Hlouchová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ochranou bankovního klienta z pohledu etiky. Hlavním cílem práce je analyzovat dodrţování a prosazování etických pravidel v rámci jednání zaměstnanců bank s klienty. Minoritní cíl se zabývá popisem postojů bank k důleţitosti vyuţívání etických prvků v komunikaci se zákazníky. Pro analýzu byla vyuţita pozorovací metoda marketingového výzkumu, který byl prováděn v klientském centru Modré pyramidy stavební spořitelny, a.s. Z výsledků realizovaného výzkumu vyplynulo, ţe kvalita jednání s klienty je na velmi dobré úrovni. Jednání probíhají v reprezentativních prostorech a klientům jsou poskytovány sluţby prostřednictvím profesionálně vystupujících finančních poradců.
Bankovní klient a jeho ochrana v českém právním systému
Cahová, Pavlína ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce) ; Hradil, Dušan (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí ochrany bankovního klienta jako spotřebitele a investora v českém právním systému, který v sobě implementuje prvky evropských směrnic a který prošel za poslední roky velkou řadou změn nebo jsou změny v jednání. Práce definuje pojem spotřebitel a investor. Osvětluje, proč jsou považováni za bankovní klienty. Uvádí důvody ochrany klienta. Zabývá se jednotlivými prvky ochrany: pojištění pohledávek z vkladů (včetně komparace systémů ve Švýcarsku a na Novém Zélandu), pravidla spotřebitelského úvěrování, fungování platebního styku a úřad finančního arbitra, ochrana osobních informací a bankovní tajemství. Poslední kapitola se věnuje ochraně investora, která spadá pod evropskou směrnici MiFID (Markets in Financial Instruments Directive).
Ochrana bankovního klienta v ČR
Samek, Michal ; Hradil, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Snaží se odpovědět na otázku, zdali je vůbec možno myšlenku ochrany bankovního klienta považovat za legitimní. Postupně vymezuje jednotlivé oblasti ochrany klienta a nástroje, kterými lze dojít k naplnění těchto oblastí. Obecně popisuje jejich podstatu a dopady. Na základě tohoto obecného vymezení rozebírá úroveň ochrany bankovního klienta v České republice. Činí tak zejména po formální stránce, kdy analyzuje existenci či neexistenci relevantního nástroje v tuzemském prostředí. Vybrané nástroje používané v České republice se práce pokouší zhodnotit rovněž po kvalitativní stránce.
Bankovní klient jako spotřebitel a jeho ochrana v českém (evropském) právním systému
Cahová, Pavlína ; Bakulová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ochranou bankovního klienta, na kterého nazírá jako na spotřebitele. Důležitost ochrany je v neposlední řadě dána členstvím České republiky v Evropské unii. Do české legislativy jsou tak implementovány zákony, které zabezpečují ochranu klienta v rámci celého evropského společenství. Práce osvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele. Uvádí důvody jeho ochrany a definuje nejdůležitější prvky ochrany, kterými jsou: pojištění pohledávek z vkladů, oblast spotřebitelských úvěrů, platební styk, bankovní tajemství a zmiňuje se také o informační otevřenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.